Du kender måske Julien Soone som designeren bag mærkerne Bullrot og Soone, men nu har han lanceret et nyt mærke, som går under navnet FAT313. Det nye mærke er opkaldt efter designerens afdøde hund, Fatcap. 313, som også indgår i mærkets navn, står for de to graffiti distrikter, hvor Julien Soone malede med graffiti. Nemlig Toulouse og Marseille.
Starten på Julien Soones karriere
I 1995 malede Julien Soone grafitti i hans hjemby, Toulouse i Sydfrankrig. Dengang havde han en rottweiler, som han kaldte Fatcap. Han begyndte at male sin hunds portræt på diverse mure i byen, og snart blev dette hans varemærke. Senere begyndte han at trykke rottweileren Fatcap på t-shirts, som han så solgte til forskellige hip-hop events, og dette var, hvordan hans første mærke, Bullrot, blev til.
11 år senere besluttede Julien Soone, at han ville lave et streetwear mærke, hvor der var sat mere fokus på detaljer og materiale. Han lanceret mærket sammen med sin partner, Lars Valentin, og inspirationen til dette mærke kom fra Kina og Japan. Designeren har nemlig boet i Kina i over fem år, og den asiatiske kultur inspirerer ham meget. Dog er det ikke selve moden i Asien, han beundrer, men nærmere atmosfæren. Han beskriver byen, som han på nuværende tidspunkt er bosat i, som en by med god, positiv arbejdsenergi, og som en by, der vokser hurtigt, hvilket inspirerer hans arbejde.
FAT313
Med det nye mærke har Julien Soone til hensigt at vende tilbage til når det hele startede. det nye mærke minder på mange måder om hans første mærke, Bullrot, idet det igen henvender sig til en yngre aldersgruppe – modsat Soone – og er gået tilbage til trykket af Julien Soones afdøde rottweiler, Fatcap. Udover sin hund er designeren også blevet inspireret af fransk graffiti. FAT 313 lancerer allerede snart en anden kollektion, som designeren er meget spændt på at vise.