Spis dig sund – flad mave kost

At man kan spise sig selv sund lyder nok lidt for godt til, at være sandt, men den er faktisk god nok! Med rette kost, en flad mave kost, kan man faktisk spise sig sund. Mad har stor betydning for dit udseende, måde vægt, mål og akne, og det er derfor rigtig godt at spise flad mave kost. Se flad mave kost herunder, og se fordelene ved de forskellige madvarer.

Mandler og andre nødder

Opbygger muskler og reducerer trang til søde sager. Forebygger fedme, hjertesygdomme, muskel tab, rynker, kræft, forhøjet blodtryk.

Bønner og bælgfrugter

Opbygger muskler, hjælper til med at forbrænde fedt og regulerer fordøjelsen. Forebygger fedme, tyktarmskræft, hjertesygdomme og forhøjet blodtryk.

Spinat og andre grønne grøntsager

Neutraliserer frie radikale (Molekyler, der fremskynder aldringsprocessen) Forebygger kræft, hjertesygdomme, slagtilfælde, fedme og knogleskørhed.

Mejeriprodukter

Opbygger stærkere knogler og fyrer op for vægttab. Forebygger knogleskørhed, fedme, forhøjet blodtryk og kræft.

Havregrød

Øger energien, reducerer kolesteroltallet og fastholder blodsukkeret. Forebygger hjertesygdomme, diabetes, tyktarmskræft og fedme.

Æg

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme.

Kalkunpålæg

Opbygger muskler og styrker immunforsvaret. Forebygger fedme.

Peanut butter

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme, muskel tab, rynker og hjerte karsygdomme.

Fuldkornsbrød

Forhindrer kroppen fra at lagre fedt. Forebygger fedme, kræft, for højt blodtryk og hjertesygdomme.

Olivenolie

Sænker kolesteroltallet og styrker immunsystemet. Forebygger fedme, kræft, hjertesygdomme og for højt blodtryk.

Proteinpulver

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme.

Bær

Beskytter hjertet, styrker synet, forbedrer balancen, koordinationen, og korttidshukommelsen. Forebygger hjertesygdomme, kræft og fedme.