Tips til en flad mave

Ønsker du en flad mave, er træning ikke nok. Det er også vigtigt at spise rigtigt for, at få en sund og flad mave. Jeg har en række madvarer, som er gode at spise, hvis du drømmer om en flad mave.

Mandler og andre nødder

Opbygger muskler og reducerer trang til søde sager. Forebygger fedme, hjertesygdomme, muskel tab, rynker, kræft, forhøjet blodtryk.

Bønner og bælgfrugter

Opbygger muskler, hjælper til med at forbrænde fedt og regulerer fordøjelsen. Forebygger fedme, tyktarmskræft, hjertesygdomme og forhøjet blodtryk

Spinat og andre grønne grøntsager

Neutraliserer frie radikale (Molekyler, der fremskynder aldringsprocessen) Forebygger kræft, hjertesygdomme, slagtilfælde, fedme og knogleskørhed.

Mejeriprodukter

Opbygger stærkere knogler og fyrer op for vægttab. Forebygger knogleskørhed, fedme, forhøjet blodtryk og kræft.

Havregrød

Øger energien, reducerer kolesteroltallet og fastholder blodsukkeret. Forebygger hjertesygdomme, diabetes, tyktarmskræft og fedme.

Æg

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme.

Kalkunpålæg

Opbygger muskler og styrker immunforsvaret. Forebygger fedme.

Peanut butter

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme, muskel tab, rynker og hjerte karsygdomme.

Fuldkornsbrød

Forhindrer kroppen fra at lagre fedt. Forebygger fedme, kræft, for højt blodtryk og hjertesygdomme.

Olivenolie

Sænker kolesteroltallet og styrker immunsystemet. Forebygger fedme, kræft, hjertesygdomme og for højt blodtryk.

Proteinpulver

Opbygger muskler og forbrænder fedt. Forebygger fedme.

Bær

Beskytter hjertet, styrker synet, forbedrer balancen, koordinationen, og korttidshukommelsen. Forebygger hjertesygdomme, kræft og fedme.

Guide

  • Indtag to eller tre af ovenstående fødevarer i hver af dine storemåltider og mindst en af dem ind dine daglige snacks.
  • Spred din mad ved hvert måltid til få en kombination af protein, kulhydrater, og fedt.
  • Sørg for at du får en lille smule protein i hver snack.